Om Lillehammer Rideklubb

Lillehammer Kjøre- og Rideklubb ble stiftet den 12. mai 1966 i lokalet til Hesteskoen på Stampesletta. Ridekursene ble holdt rundt om, på Jørstadmoen, på Storhove og på Stampesletta. Fra 1973 fikk klubben plass på Stampesletta med egne stallplasser. Aktiviteten ble større, og i 1984 var klubbhuset på plass. I forkant av OL i 1994 ble stallene og klubbhuset revet for å gi plass til de olympiske hallene. Det ble besluttet at klubben skulle flyttes til Birkebeineren Skistadion, og i august 1994 flyttet klubben inn i nybygd stall som fikk navnet Birkebeineren Hestesenter.

~ ~ ~

Klubben har som formål å fremme hestesport og hestemiljøet i Lillehammerområdet. Klubben har i dag ca. 100 medlemmer, og alle som er interessert i hest er hjertelig velkomne i klubben. Våre medlemmer dyrker interessen for hest på ulike måter, og dette ønsker klubben å gjenspeile i de aktiviteter vi tilbyr.

~ ~ ~

Klubben eier og driver Birkebeineren Hestesenter, og dette er arena for det meste av klubbens aktiviteter.

~ ~ ~

Vi har også egen facebook side og instagram konto. Alle nyheter blir lagt ut på disse sidene. Søk opp Lillehammer rideklubb og følg oss!